#80: Aktualizacja danych w CRBR – jak ją przeprowadzić?

Okładka podcastu NGO Stacja
NGO Stacja
#80: Aktualizacja danych w CRBR - jak ją przeprowadzić?
Loading
/

Od jakiegoś czasu organizacje pozarządowe mają smutny obowiązek uzupełniania danych w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych. CRBR, bo tak w skrócie się o nim mówi, jest jednym z dziwniejszych obowiązków nałożonych przez państwo na nasze podmioty. O tym czym jest CRBR mówiłam w 5 odcinku podcastu. Posłuchaj tego odcinka i dowiedz się, jak przebiega aktualizacja danych w CRBR.

Konsekwencje braku aktualizacji danych w CRBR

Jeżeli w terminie 14 dni o zmiany zarządu, adresu, rady fundacji lub innych istotnych danych w organizacji nie zmienisz ich w CRBR możesz zapłacić karę finansową. Jednak, ja do tej pory nie spotkałam się z nałożeniam takiej kary na organizację. Dużo poważniejszą konsekwencją braku zmiany danych jest ryzyko likwidacji rachunku bankowego.

Jeżeli zmieniłeś skład zarządu w KRS, bank porównuje zapisy KRS z danymi CRBR. W przypadku rozbieżności prosi o ich wyjaśnienie. Jeżeli nie zostaną wyjaśnione – straszy zamknięciem rachunku bankowego. Dlatego zadbaj o to, aby do 14 dni od zmiany składu zarządu wprowadzić dane do CRBR. Nie przejmuj się tym, że te dane nie są widoczne w KRS – na pytanie banku możesz pokazać protokół z walnego lub uchwałę o zmianie zarządu / rady fundacji.

Jak to to zrobić? Posłuchaj tego szybkiego odcinka, w którym omawiam to, jak przebiega aktualizacja danych w CRBR. Wolisz zdjęcia? Zapoznaj się z moim tutorialem.

A jeżeli chcesz posłuchać innych odcinków podcastu to zapraszam na lich playlistę 🙂

W podcaście wykorzystano muzykę Purple Planet Music.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content