Zygzakowata ścieżka w Tatrach

Jak zrobić zmiany we wpisie do CRBR? – tutorial

Jeżeli zastanawiasz się, jak zrobić zmiany we wpisie do CRBR to spieszę z pomocą. I wyjaśniam, że w CRBR nie można nic zmienić, za to można… dokonać nowego wpisu.

Do czego służy CRBR?

W sumie to bardzo dobre pytanie. Niestety, ja nie znam nie nie odpowiedzi. W oficjalnym przekazie ustawowym, to narzędzie służy do weryfikacji, kto dysponuje majątkiem organizacji. Niestety w przypadku fundacji i stowarzyszeń wpisy do CRBR polegają w głównej mierze na przepisaniu danych z KRS… A dokładnie, w system wpisujemy zarząd i w fundacjach – czasami fundatora i radę fundacji.

O tym, kogo zgłaszamy mówiłam w tym odcinku podcastu i pisałam w tym tekście.

W każdym razie, aby dokonać zmiany we wpisie do CRBR należy utworzyć nowe zgłoszenie.

Jak utworzyć nowe zgłoszenie we wpisie do CRBR?

  1. Wejdź na stronę CRBR i kliknij w guzik „Utwórz zgłoszenie”.
Zrzut ekranu z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych

2. Wypełnij poprawnie dane dotyczące identyfikacji podmiotu, w tym formę prawną i NIP.

Wybór właściwego podmiotu dla którego wprowadzamy zmiany we wpisie do CRBR

3. W następnym kroku przechodzimy do aktualizacji danych. Jeżeli dane się zmieniły – podajemy nowe dane. Jeżeli pozostały takie same – wpisujemy je. W moim przypadku zmianie uległa nazwa i adres rejestrowy.

4. Następnie uzupełniamy dane o osobach. W polu 23 zaznacz „inne uprawnienia”, co spowoduje „wyszarzenie praktycznie wszystkich pól. Następnie w polu 30 wybierasz właściwą opcję zgodnie z Twoim statutem.

Jeżeli 1 osoba ma uprawnienia członka zarządu i jednocześnie np. bardzo duże uprawnienia wynikające z faktu bycia fundatorem, należy to zgłosić. Robisz to przez naciśnięcie niebieskiego guzika „Dodaj informację o udziałach lub uprawnieniach beneficjenta”.

5. Gdy uda Ci się poprawnie dodać osoby – beneficjentów będą się one „świecić na zielono”. W następnym kroku wskazujesz, kto przygotowuje zgłoszenie. W przypadku organizacji pozarządowych zawsze robi to członek zarządu. Lub, jeżeli reprezentacja organizacji jest dwuosobowa – dwaj członkowie zarządu.

Zmiany we wpisie do CRBR trzeba podpisać!

Po oświadczeniu, że „jestem świadoma odpowiedzialności karnej za złożenia fałszywego oświadczenia”, można rozpocząć proces podpisywania dokumentu. Robimy to za pomocą ePuap’u, bo tak jest najprościej. Klikamy w guzik „podpisz dokument” i postępujemy zgodnie z naszym sposobem korzystania z ePuap. Niektórzy logują się przez bank – jest to chyba najbardziej irytujące, bo bank wymaga dwukrotnego logowania. Inni robią to mObywatelem, jeszcze inni mają potwierdzony urzędowo profil i do logowania używają loginu, hasła i 1 smsa (tak ja robię).

Po podpisaniu zgłoszenia wysyłamy je poprzez kliknięcie w odpowiedni przycisk.

Wysyłka zgłoszenia

Wysyłka zgłoszenia co do zasady przebiega bezproblemowo. Trzeba tylko pamiętać o tym, aby wpisać mail do wysyłki właściwej kopii zgłoszenia. Wtedy potwierdzenie wysyłki znajdziesz w mailu i nie będziesz musiał go szukać.

Za pomocą informacji wysłanej mailem, w tym właściwego numeru referencyjnego zgłoszenia możesz też sprawdzić status zgłoszenia.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content