Gdy w marcu 2022 r. pisałam tekst o statystykach podcastu NGO Stacja, miałam dalekosiężne plany informacyjno-promocyjne. Wyszło jak zawsze. Co oznacza, że codzienne życie i moja niechęć do autopromocji rozwiązały ten problem. Promocja była prowadzona „po macoszemu”. Jak statystyki wyglądają po roku nagrywania podcastu? Jakie odcinki są najczęściej słuchane? I co mierzyć, aby wiedzieć, czy jest lepiej?
Dane, którymi dysponujesz, jako podcaster lub podcasterka to:
Te dane są dostępne w ujęciu dziennym. Pamiętaj o tym, że dane z dużych platform podcastowych typu Google Apple i Spotify są niewiarygodne. Powód jest prosty. One dysponują szczątkowymi informacjami dotyczącymi odsłuchów tylko i wyłącznie za pomocą ich platform. Czyli, jeżeli część osób słucha Ciebie za pomocą Google podcasts, a część inaczej wyszukuje Twoją audycję, to w Google zobaczysz tylko dane z Google…
NGO Stacja w swoich założeniach miała być niszowa i niskobudżetowa. Stąd nie generuje kosztów nagrywania podcastu i jego publikacji (oprócz kosztów utrzymania domeny). Czyli, analityka jest uproszczona do minimum. Widzę liczbę pobrań odcinków i źródło pobrania. Z perspektywy czasu wydaje mi się, że warto monitorować:
Ja te dane monitoruję w arkuszu exel i sprawdzam, czy można zaobserwować stały wzrost.
Do dzisiaj opublikowałam 27 odcinków, w tym zwiastun. Dodałam podcast do Google i Apple. Dodatkowo w styczniu 2022 r. również do Spotify. W listopadzie 2021 r., prowadziłam działania informacyjno-promocyjne, a następnie… nie robiłam kompletnie nic. Powodem było to, że nie byłam pewna jakości nagrań, a dodatkowo nie miałam na to po prostu czasu. I tak:
10 najczęściej słuchanych odcinków to:
Promocja, promocja i jeszcze raz promocja. I tego Wam życzę, abyście nie bali się głośno mówić o Waszych działaniach i je promować. Dodatkowo, jeżeli macie ochotę na wystąpienie w moim podcaście to zapraszam do kontaktu 🙂
Posłuchaj tez urodzinowego odcinka, który wkrótce pojawi się w tym miejscu.