Działając społecznie ciągle będziesz musiał formułować cele. Niezależnie od tego, czy te cele będą dotyczyły działania i rozwoju Twojej organizacji, czy krótkiego projektu, powinieneś poznać dwie metody precyzyjnego ich formułowania. Piszę, o metodzie SMART i CREAM. SMART była popularna dobrych kilka lat temu. CREAM – zyskała rozgłos w unijnym okresie programowania na lata 2014 – 2020.
SMART i CREAM w skrócie
SMART to skrót od angielskiego:
- S – czyli Sprecyzowany;
- M – czyli Mierzalny;
- A – czyli Akceptowalny;
- R – czyli Realistyczny;
- T – czyli Terminowy.
CREAM z kolei znacza:
- C – clear, czyli czytelny;
- R – relevant, czyli odpowiedni;
- E – economic, czyli racjonalny ekonomicznie;
- A – adequate – adekwatny;
- M – monitorable – mierzalny.
Przesłuchaj ten odcinek i dowiedz się, czym się różnią te dwie metody i, co o nich myślę.
Dodatkowe materiały
Ten odcinek jest kolejnym z serii „To proste!” W serii powstały już odcinki poświęcone:
- przygotowaniu diagnozy i wypełnienia pola „uzasadnienie potrzeby podjęcia działania”;
- logice projektowej.
Dodatkowo w podcaście wspominam o tym, jak określałam cele roczne dla mojej Fundacji. Mówię o tym w 7 odcinku tej audycji.
W podcaście wykorzystano muzykę Purple Planet Music.