#94: Jak sobie ułatwić pracę w organizacji pozarządowej?

Okładka podcastu NGO Stacja
NGO Stacja
#94: Jak sobie ułatwić pracę w organizacji pozarządowej?
Loading
/

Ten odcinek jest dla Ciebie, jeżeli dotarłeś „do ściany” i już więcej nie możesz, a Twoja działalność w organizacji wymaga od Ciebie coraz więcej… Opowiem Ci w nim, jak ja pracuję i zdradzę Ci jak możesz sobie ułatwić pracę w Twojej organizacji. W efekcie może uda Ci się uzyskać więcej wolnego czasu na… kolejne inicjatywy (żartuję). Mam nadzieję, że uwolnisz swoją głowę od natłoku myśli o zadaniach do wykonania i zainspirujesz się moimi ulubionymi aplikacjami.

Aby ułatwić pracę trzeba mieć opracowany system

Zacznij działanie i porządkowanie komputera od wyboru tak zwanych „aplikacji globalnych” – do pracy. W pozarządowym świecie oznacza to wybór pomiędzy Google Workplace a Microsoft 365. To są aplikacje, które będziesz mieć zainstalowane wszędzie i, w których będzie pracować cała Twoja organizacja. Obydwie z nich spełniają kryteria RODO (po odklikaniu zgód) i są darmowe dla podmiotów non-profit. Dodatkowo Office w wersji dla non-profit pozwala na instalację na 10 komputerach desktopowych wersji word. Ja korzystam z nich głównie podczas edycji dokumentów do KRS, które w żadnym innym programie do edycji treści nie otwierają się prawidłowo…

Kolejną bardzo ważną aplikacją w działalności społecznej jest Canva. Bez niej życie było smutne i pełne trudności wynikających z obsługi płatnych Illustratora lub Corel lub darmowego Inkscape. Tę aplikację również można otrzymać za darmo w wersji PRO. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić – napisz – pomogę.

Mając te dwie rzeczy – miejsce w chmurze, dedykowane maile i Canvę, dobierz system notatkowy i prywatny lub zespołowy system do zarządzania zadaniami. Moje systemy notatkowe są bardziej rozbudowane. Korzystam z notatek systemowych, Obsidiana (i od niedawna też z Notion). Dodatkowo zbieram zadania do wykonania w Things. A wspólny Planner z Microsoft for non-profit w naszym 5-osobowym zespole umarł śmiercią naturalną.

Dodatkowo, pamiętaj o bezpieczeństwie Twoich haseł. Pozbycie się konieczności ich pamiętania i zapisywania szyfrem w zeszytach, jest czymś, co znacząco ułatwi Twoją pracę. Ja korzystam z KeyPass XC, który nie przechowuje moich danych na swoich serwerach. Mam plik, który jest zduplikowany w kilku miejscach, na wypadek różnych wypadków losowych.

Chcesz wiedzieć więcej?

Przesłuchaj odcinka, a potem zapisz się na newsletter i pobierz kompletną listę aplikacji, z których korzystam.

The form you have selected does not exist.

Pomogliśmy? Wesprzyj nas darowizną:

Bank BGŻ BNP Paribas S.A. 

Numer konta: 21 1600 1462 1856 7645 2000 0001

albo postaw mi kawę 🙂

W podcaście wykorzystano muzykę Purple Planet Music.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content