Koordynator projektu ciągle jest traktowany przez grantodawców, jako pomoc techniczna, administracyjna. Ja uważam, że bliżej mu do dyrektora lub kierownika, który sprawnie zarządza całością działań. To nie jest stanowisko pomocnicze. Koordynator rozpoczyna realizację projektu zanim rozpocznie się projekt i kończy pracę, w momencie złożenia sprawozdania. Zadania koordynatora są różnorodne i wymagają wszechstronnej wiedzy.
W tym odcinku opowiem w bardzo dużym skrócie, co dobry koordynator powinien zrobić przed rozpoczęciem projektu. Sprowadza się to do kilku prostych, ale czasochłonnych czynności.
Pierwsze zadania koordynatora
Dobry koordynator zaczyna pracę od czytania i planowania. Zaczyna od lektury wniosku, umowy, regulaminu i wytycznych programowych. Dodatkowo, koordynator uzupełnia wiedzę z zakresu prawodawstwa krajowego i, jeżeli jest to wymagane, unijnego. W kolejnym etapie wypisuje wszystkie czynności i kamienie milowe w projekcie i określa je w czasie.
W przygotowaniu się do koordynacji projektu pomaga też zapoznanie się z wzorem sprawozdania. Dzięki temu, szybko i sprawnie przygotujemy ten frustrujący dokument.
Dodatkowe materiały dla koordynatorów projektów
Ten odcinek jest kolejnym z serii „To proste!” W serii nagrałam już odcinki poświęcone:
Dodatkowo, polecam Ci serwis ISAP, w którym znajdziesz wszystkie aktualne ustawy i inne akty prawne.
Posłuchaj też odcinka o lutowych konkursach grantowych. Część konkursów ciągle jest aktualna.
W podcaście wykorzystano muzykę Purple Planet Music.