Zastanawiasz się ile i jak zapłacić za strategię rozwoju organizacji? Odpowiedz jest jedyna i słuszna: „to zależy”. A to, „od czego zależy” omawiam w tym odcinku podcastu.
Samemu czy z osobą z zewnątrz?
Pierwszą decyzją, przed którą staniesz, gdy myślisz o sporządzeniu strategii, to to, czy dasz radę sam. A może nie chcesz? Może lepiej zapłacić za napisanie strategii i przenieść na kogo innego ciężar podejmowania decyzji? Może nie lubisz i nie chcesz facylitować takiego procesu? A może chcesz, ale nie masz czasu?
Ta decyzja ma znaczący wpływ na koszt powstania strategii.
Jeżeli chcesz sam posłuchaj 31 odcinka podcastu, tego o samodzielnym tworzeniu strategii oraz:
Zachęcam Cie jednak do pracy z osobą z zewnątrz. Obiektywne spojrzenie z zewnątrz jest bezcenne, nawet jeśli masz osoby w zespole, które potrafią takie rzeczy robić. Pomaga to w dużych organizacjach, gdzie występują sprzeczne interesy, i może wytrącić argumenty typu „robisz zawsze po swojemu”.
Dlaczego tak dużo trzeba zapłacić za strategię?
Do kolejnych czynników wpływających na cenę opracowania dokumentu należą:
- liczba osób zaangażowanych w proces,
- metoda pracy,
- konflikt w zespole lub inny paraliż decyzyjny,
- czas na stworzenie dokumentu,
- przeznaczenie dokumentu i jego forma,
- wielkość, liczba interesariuszy i budżet organizacji,
- historia działalności organizacji,
- czas przeznaczony na szkolenia wdrożeniowe.
Chcesz wiedzieć ile kosztuje strategia? Posłuchaj odcinka, w nim zdradzę Ci tę tajemnicę.
Pomogliśmy? Wesprzyj nas darowizną
Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
Numer konta: 21 1600 1462 1856 7645 2000 0001
lub:
kup mi kawę w serwisie buycoffee.to

W podcaście wykorzystano muzykę Purple Planet Music.